Bár a magyar kiskereskedelemnek komoly lökést adott a 2022-es választások előtt kiosztott helikopterpénz, 2023 volt a kijózanodás éve, amikor az emberek már nem tudtak annyi tartós fogyasztási- és szórakoztató-elektronikai cikket vásárolni, mint korábban. A reálbérek éves alapon mért emelkedése egyelőre csak egy statisztikai adat, hiszen az emberek jellemzően az év elején kialkudott bérükből költenek, tehát év közben a vásárlóerejük nemigen változik - hangzott el a MediaMarkt pénteki háttérbeszélgetésén.
Kétszer kijönne a Budapest-London távolság, ha a Mol hálózatában megvásárolt hot dogokat egymás mellé tennénk, júniusban pedig annyi “Rossi kedvence” capuccino fogyott, hogy a teltházas Puskás Aréna minden vendégére jutna belőle egy csésze. A Fresh Corner és az 1 millió magyarországi felhasználóval rendelkező Mol MOVE applikáció vásárlási adataiból kiderül: a magyar autósok igazi kávé és hot dog rajongók lettek az elmúlt években.
Idén novemberben várhatóan befejeződik a fővárosi víztermelő kutak rekonstrukciója, amely kezelni hivatott a vízminőségi és a kapacitásproblémákat is - adta hírül a Fővárosi Önkormányzat.
Az internetes vásárlások nagy részét ma már mobilról indítják, de sokan a nagybevásárlást is azzal fizetik, sőt, az olcsóbb bevásárlás reményében az ár összehasonlítást, kedvezményeket is azon böngészik. Ennek megfelelően az áruházláncok közti kiélezett verseny a mobilalkalmazásokban elérhető szolgáltatásokra is kiterjedt, amelyen keresztül minél nagyobb akciókkal igyekeznek megszólítani a vásárlókat.
A beágyazott pénzügyi szektor tavaly kezdett el igazán impozáns eredményeket felmutatni. A McKinsey felmérése szerint a beágyazott pénzügyi szolgáltatásokból 2021-ben összesen 20 milliárd dollár bevétele származott a cégeknek, amely várhatóan három-öt éven belül megduplázódhat. A tanácsadó cég szerint az óriási potenciál ellenére még mindig nagyon kevesen vannak tisztában azzal, mit is takar valójában az új modell. Cikkünkben bemutatjuk, milyen szereplők állnak a beágyazott pénzügyi szolgáltatások mögött, és mire számíthatunk rövid távon ezen a területen.
A salátakeverékek összetételétől függően várhatóan 11-16 százalékkal emelkedik majd a téli import szezonban a konyhakész saláták átadási ára az alapanyagárak, szállítási és egyéb költségek folyamatos emelkedése és a gyenge forintárfolyam miatt - mondta a Portfolio-nak Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A korábbi tapasztalatok szerint az egészségtudatos fogyasztók a recesszió idején sem mondanak le erről a termékkörről, számukra a saláta már alapélelmiszerré vált. Örvendetes trend, bár hozzá kell tenni: amíg Svájcban átlagosan 9 kilogramm salátát fogyaszt egy év alatt egy fő, addig Magyarországon ez 1,5 kilogrammra tehető. A hazai gyümölcs- és zöldségfogyasztás egyébként emelkedik, de a WHO ajánlásától még így is elmaradunk.
Az Európai Központi Bank friss jelentése szerint örökre megváltoztathatta a koronavírus az európai háztartások fogyasztási szokásait – számol be a hírről a Bloomberg.
Egyre tudatosabbak a bevásárlóközpontok látogatói: a könnyen megközelíthető, környezetbarát, külső zöldterületekkel is rendelkező komplexumokat választják a legszívesebben – derül ki a Westend és a Marketing Resolution "A bevásárlóközpontok szerepe a 21. században" című reprezentatív kutatásából. A jelentés a Budapesten és vonzáskörzetében élők fogyasztói szokásait vizsgálta, többek között arra keresve a választ, hogy milyen gyakran keresik fel a kedvenc áruházukat a fővárosiak, milyen élményekre vágynak ott és melyek a legkeresettebb termékek.
A Gazprom pénzügyeit intéző Gazprombankot érintik az intézkedések.
Vita zajlik a kamatcsökkentés mértékéről.
Szűkíthetik a kínálatot Franciaországban.
Trumppal is együtt akarnak működni.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?